Prelegent

Marek Robak

drUniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego / Gemius
Marek Robak

Marek Robak

drUniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego / Gemius

Dr Marek Robak – badacz internetu, programista, od 18 lat architekt rozwiązań internetowych z pogranicza komunikacji i IT.

Adiunkt w Katedrze Internetu i Komunikacji Cyfrowej UKSW, gdzie wykłada programowanie webowe, badania internetu i bezpieczeństwo informacji. Doktoryzował się w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa UKSW na podstawie rozprawy o teorii globalnej komunikacji internetowej i jej wpływie na katolicyzm (2009). Ukończył też studia podyplomowe na wydziale informatyki Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz szereg szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa i rozwiązań internetowych. Od wielu lat związany z rynkiem internetowym. Od 2014 kieruje IT Operations w internetowej firmie badawczej Gemius, gdzie odpowiada za rozwój infrastruktury technicznej wielkoskalowych badań, cyberbezpieczeństwo oraz strony www. Wcześniej jako dyrektor projektów internetowych i IT w dzienniku „Puls Biznesu” (2007-2014) przeprowadzał cyfrową transformację gazety, w latach 1998-2006 kierował tworzeniem pierwszych portali i rozwiązań cyfrowych w Katolickiej Agencji Informacyjnej.

Dr Marek Robak – badacz internetu, programista, od 18 lat architekt rozwiązań internetowych z pogranicza komunikacji i IT.

Jak masowe badania internetu zwiększają przejrzystość cyberprzestrzeni

Czwartek 12/09 - 10:20 - KA 15

Jednym z największych problemów w badaniu wpływu internetu na społeczeństwo jest nie tyle rosnący wpływ Sieci, co brak przejrzystości. Przy obecnej liczbie komunikatów i komunikatorów badacze mają problem z ustaleniem podstawowych faktów. Udowodniła to afera Cambridge Analytica, gdy okazało się, że społeczeństwo nie dysponuje narzędziami do wykrywania prób wywierania na nie wpływu. Przedmiotem prezentacji będą nowej generacji, wielkoskalowe i automatyczne, badania medioznawcze. Pokażę na kilku praktycznych przykładach, jak takie badania mogą poprawić przejrzystość komunikacji w internecie i jak rozwijają one badania mediów.

#nauka#betaAcademics